Szkolenia farmaceutów- szkolenia sprzedażowe- szkolenie aptek - PPL SZKOLENIA

Idź do spisu treści

Menu główne:

Szkolenia farmaceutów- szkolenia sprzedażowe- szkolenie aptek

Szkolenia Farmaceutów

Dynamiczne zmiany na rynku farmaceutycznym jakie ostatnio obserwujemy m.in. wprowadzenie nowej ustawy ograniczającej możliwości reklamy, coraz większa konkurencja wśród aptek oraz firm farmaceutycznych, ogromna ilość preparatów i produktów leczniczych mających takie samo, bądź bardzo podobne zastosowanie, a co za tym idzie większa dezorientacja pacjenta, te i wiele innych czynników ma wpływ na funkcjonowanie apteki.

Na dezorientację decyzji zakupowych pacjenta ma również wpływ wszechobecna, agresywna reklama produktów farmaceutycznych. Faktem jest to, że to pacjent był, jest i będzie głównym ekonomicznym wyznacznikiem funkcjonowania naszej apteki.

Zatem zwiększenie rozpoznawalności apteki na rynku oraz pozyskanie większej ilości potencjalnych klientów/pacjentów, a tym samym uzyskanie lepszych wyników finansowych apteki, jest niezbędne do jej skutecznego konkurowania oraz dalszego rozwoju.
W obecnej sytuacji panującej na rynku farmaceutycznym bezcenny wpływ na zwiększenie rozpoznawalności apteki ma często pomijany i niedoceniany pierwszy stół.
Odpowiednio zmotywowany oraz wyszkolony pierwszy stół, potrafi w sposób skuteczny i profesjonalny obsłużyć pacjenta, który to jest w obecnej sytuacji na wagę złota.
Mając taki personel w szybkim tempie rośnie konkurencyjność naszej apteki, zaufanie do niej, ilość pacjentów odwiedzających oraz wolumen sprzedaży.

Profesjonalna obsługa pacjenta jest podstawowym elementem, niezbędnym
do skutecznego funkcjonowania apteki na obecnym rynku farmaceutycznym.

Możliwość dopasowania programu do potrzeb Klienta.
W przypadku chęci rezerwacji terminu szkolenia lub w razie jakichkolwiek pytań dotyczących dopasowania indywidualnie programu szkolenia, czasu jego trwania jak również ceny, proso kontakt
533-174-666.


Szkolenie przeznaczone dla:

  • farmaceutów pracujących aktywnie za pierwszym stołem,

  • nowych pracowników aptek wdrażających się w specyfikę działania apteki oraz lokalnego rynku,

  • właścicieli aptek chcących zwiększyć zaufanie pacjentów do apteki,

  • kierowników chcących poznać skuteczne strategie obsługi pacjentów,

  • oraz dla wszystkich osób, którym zależy na dynamicznym rozwoju apteki.

  • efektywnie przeprowadzić proces obsługi pacjenta w kontekście ekspediowania produktów farmaceutycznych,

  • umiejętne badać oraz tworzyć potrzeby pacjenta,

  • tworzyć z pacjentem relację opartą na zaufaniu,

  • obronić cenę produktu oraz wyeliminować obiekcje pacjenta,

  • szybko budować swój autorytet oraz odpowiednio go stosować w relacjach z pacjentem,


  • skutecznie wykorzystać emocje w interakcji z pacjentem,

  • budować długotrwałe relacje z pacjentami oraz jak wykorzystać swój autorytet w doborze odpowiedniego produktu dla pacjenta,

  • skutecznie zaproponować produkt alternatywny pacjentowi, odpowiadający jego potrzebom oraz ekonomii apteki,

  • być bardziej konkurencyjnym na lokalnym rynku, dzięki procesom skutecznej obsługi pacjenta,

  • dzięki procesowi obsługi zbudować lojalność oraz zaufanie pacjenta do apteki oraz jej marki,

  • zwiększyć swoją motywację oraz zaangażowanie w budowaniu lepszych relacji z pacjentami.


Kurs ma charakter warsztatowy, ilustrowany przykładami z codziennego życia. Uczestnicy w trakcie ćwiczeń sami wypracowują rozwiązania, których przydatność analizują z wykładowcą. Towarzyszy temu swobodna dyskusja i wymiana doświadczeń.
Kurs wsparty jest nowoczesnymi rozwiązaniami multimedialnymi (dynamicznymi prezentacjami, scenkami i zdjęciami prezentowanymi za pomocą projektora multimedialnego). Dodatkowo w warsztatach i ćwiczeniach stosuję prace na planszach i arkuszach szkoleniowych.


1. Podejście do skutecznej sprzedaży:


  • Psychologiczne modele budowania zaufania oraz długotrwałych relacji z klientem,  

  • Różnice w podejściu do sprzedaży produktów oraz usług małej i dużej wartości,

  • Autorytet farmaceuty - jak go mieć, jak go zdobyć i jak umiejętnie z niego korzystać?


2. Skuteczna komunikacja w sprzedaży: 


  • Szybkie rozpoznanie oraz badanie potrzeb klienta,

  • Argumentowanie potencjału produktów, pod kątem zbadanych potrzeb klienta,

  • Jak mówić, żeby klient zrozumiał nas tak, jak chcemy parafraza i metafory,

  • Techniki NLP w ekologicznej i skutecznej obsłudze klienta.


3. Techniki niewerbalnej sprzedaży w aptece


  • Rola komunikacji niewerbalnej w rozmowie sprzedażowej,
  • Wspomaganie argumentacji handlowej poprzez sferę niewerbalną,

  • Wywieranie wpływu z wykorzystaniem mowy ciała,

  • Technika 2 i 3 produktów,

  • Technika  Shaker.


5. Walka z mitami, czyli umiejętność zadawania kluczowych pytań:

  • Mity dotyczące zadawania pytań,

  • Lingwistyka skutecznej obsługi pacjenta szybkie budowanie płaszczyzny porozumienia,

  • Pytania zamknięte i otwarte,

  • Pytania sytuacyjne, problemowe, implikacyjne, przyczynowe oraz naprowadzające.


5. Analiza PRODUKTU jako środka umożliwiającego ROZWIĄZANIE problemów klienta:

  • Problemy klientów jako potencjalne źródło motywacji do zakupu oferowanego produktu,

  • Przyczyny występowania problemów i konsekwencje ich nierozwiązania,

  • Reguły  wpływu społecznego,

  • Umiejętność prezentacji produktu w modelu Potrzeba -Cech - Wartości Korzyści (PCWK),

  • Tworzenie potencjału produktu oraz obrona jego ceny,

  • Budowanie scenariuszy skutecznej obsługi pacjenta, względem ekspediowanych (wybranych) produktów farmaceutycznych.


6. Psychologiczna struktura potrzeb oraz typologie klientów:   
   

  • Poziomy neurologiczne Diltsa - głębokie systemy motywacyjne ludzi i możliwe konflikty wewnętrzne przy podejmowaniu decyzji

  • Metodologia Insights Discovery

  • Metaprogramy


7. Zaawansowana praca z obiekcjami:  

  • Mity dotyczące obiekcji,

  • 3 źródła obiekcji klientów,

  • Trudny pacjent? to tylko brak umiejętności farmaceuty w jego skutecznej obsłudze. Strategie obsługi wymagających pacjentów.


  • Odkryjesz mity dotyczące technik sprzedaży, które błędnie postrzegane są za skuteczne i których uparte stosowanie sprawia, że mniej sprzedajesz

  • Dowiesz się, jakie są różnice w podejściu do sprzedaży „mało wartościowej” i „wysoko wartościowej”, których nieznajomość bardzo często sabotuje Twoją sprzedaż

  • Nauczysz się prowadzić klienta pytaniami przez cały proces sprzedaży, przez co klient sam zacznie zabiegać o Twój produkt, a Ty przy okazji odciążysz się z ciągłego, męczącego i nieefektywnego mówienia

  • Poznasz nową definicję Cech, Zalet, Wartości i Korzyści, które są dużo bardziej efektywne od starego podejścia PCK

  • Nauczysz się prezentować produkt w nowy sposób, tak by nie tracić czasu i energii oraz nie sabotować decyzji klienta

  • Poznasz nowy model pracy z obiekcjami, by klient nie miał możliwości wprowadzić Cię w błąd i odwlekać momentu finalizacji


Uczestnicy otrzymują: 


  • materiały szkoleniowe,

  • warsztatowe podejście, indywidualnie dobrane do potrzeb uczestnika,

  • indywidualne konsultacje dostosowane do oczekiwań uczestnika,

  • certyfikat ukończenia szkolenia.


 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego